Dag 34: Rustdag in Langres - Reisverslag uit Langres, Frankrijk van Jaco Robijn - WaarBenJij.nu Dag 34: Rustdag in Langres - Reisverslag uit Langres, Frankrijk van Jaco Robijn - WaarBenJij.nu

Dag 34: Rustdag in Langres

Door: Jaco

Blijf op de hoogte en volg Jaco

17 Mei 2016 | Frankrijk, Langres

di 17mei
Eerst afscheid nemen van de Italianen, Gabriella en Guiseppe. We hebben elkaar vanaf Reims steeds weer op dezelfde slaapplek getroffen. Zij gaan eerst een stukje met de trein, dan verder lopen naar Milano.
Ik ga naar de bakker, die is al om 5u open!
Vandaag een rustdag, een beetje rondlopen in het stadje.
Ik ga toch nog weer even op de camping kijken en maak een praatje met de eigenaar van de Eriba Touring, een wat nieuwer type dan de mijne.
Ik sla wat eten in voor vanavond, houd het maar simpel. Voor morgen heb ik nog niets kunnen regelen. Wel voor overmorgen, 't zal wel goed komen.

Als ik thuiskom tref ik een medepelgrim aan, Richard uit Australië, met een grote boodschappentas met eten, waar ik ook van moet gebruiken, want als je loopt moet je veel eten, zegt hij. Hij is een leuke vent met wie je kunt lachen.
Ondertussen reserveer ik een Gîte voor morgen, maar vraag niet naar de prijs. Als Richard daarna belt, blijkt het 53euro te zijn! Dat is voor pelgrims erg duur. Hij belt opnieuw en vertelt een heel verhaal waarom zo'n bedrag door ons, pelgrims, niet op te brengen is. Het blijkt ook voor 40euro te gaan. Ja, Richard zit in de commerciële business.
Ik nodig hem uit voor een drankje na het eten in 't plaatselijk café. We hebben veel lol, ook al gaat alles in het Engels, het gaat ineens vanzelf. Als we teruglopen bedankt hij me, 't was de eerste keer dat hij na het wandelen iets is gaan drinken. Het was gezellig.
Morgen maakt hij 2 grote omelets. We hoeven niet heel ver te lopen.

De puzzel is in ieder geval door één persoon opgelost! Het is een ideetje van m'n goede fee.

  • 17 Mei 2016 - 17:02

    Johan:

    Ja Jaco, dat gevoel heb ik ook. Niet bij een Eriba (daar had ik geen geld voor en er paste geen rolstoel in), maar ik heb dat wanneer ik ergens een Kip zie....

  • 18 Mei 2016 - 15:00

    Jorine En Bert:

    Na mijn jaarlijkse pinkster vriendinnen wandelweekend heb ik nog extra respect voor jouw prestatie hoor Jaco. 2000km wandelen met bagage is echt heeeeel veel.
    Heb je nog geen last van blaren en andere ongemakken?

    We reizen je binnenkort alweer een beetje achterna, over anderhalve week staan wij op de camping in Langres. Helaas ben je dan al lang vertrokken.
    Wie weet kruist onze route de jouwe nog ergens in Frankrijk.
    Groetjes

  • 18 Mei 2016 - 16:22

    Hermien:

    Ha Jaco, heb me ook gebogen over je puzzel, maar snap er weinig van

Tags: Rustdag

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jaco

Ik loop als pelgrim naar Rome, een wens die ik al 20 jaar koester, geïnspireerd door Rein Bloem, "De weg der wonderen", 1998, en later door Dick de Boer, "Emo's Reis", 2011, samen met de populaire versie "Emo's Labyrint". Voor Henny

Actief sinds 06 April 2016
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 30755

Voorgaande reizen:

14 April 2016 - 31 Juli 2016

De Weg is het Doel

Landen bezocht: