Dag 47: Mijn eerste bergwandeling - Reisverslag uit Bellegarde-sur-Valserine, Frankrijk van Jaco Robijn - WaarBenJij.nu Dag 47: Mijn eerste bergwandeling - Reisverslag uit Bellegarde-sur-Valserine, Frankrijk van Jaco Robijn - WaarBenJij.nu

Dag 47: Mijn eerste bergwandeling

Door: Jaco

Blijf op de hoogte en volg Jaco

31 Mei 2016 | Frankrijk, Bellegarde-sur-Valserine

ma 30mei
Vandaag heb ik veel water gezien. Het kwam allemaal van boven.
Als ik het hotel uitstap regent het een beetje. De hele afgelopen avond en nacht was nat. Ik loop Bellegarde uit en kom meteen op een weg omhoog door het bos, daarna een vrij steil omhooggaand pad dat maar door blijft lopen. Ik stijg wel vele honderden meters. Overal om mij heen hoor ik water vallen en ruisen. Het stroomt over het pad omlaag, terwijl ik tegen de stroom in de andere kant probeer uit te gaan. Een weg kruist mijn pad. Op m'n gps zie ik dat de weg, net als het pad, naar een hooggelegen meer, het Lac Genin, voert. Ik kies voor de weg, want het bos wordt aardig onbegaanbaar en als ik dadelijk naar beneden moet wil ik niet met een snelstromend bergriviertje mee. Op een bordje staat: hoogte 980m! Dit is mijn eerste echte bergwandeling! (over die 20m doe ik niet moeilijk..)
De weg loopt nu langzaam omlaag, van alle kanten komt er water, dat over en soms onder de weg doorstroomt. Het geluid van het water is allesoverheersend.
Ik blijf langs wegen lopen, volg gewoon de borden. Sommige stukken zijn druk, auto's en vrachtwagens die veel water en lucht verplaatsen. Mijn poncho wappert mee. Mijn afgeritste broek is zeiknat en ik voel het water in m'n sokken soppen. Ja, zonder regenbroek loopt het water gewoon langs je been je schoen in.... De natuur is groots en indrukwekkend, maar slechts groen en (donker)grijs en nogal vochtig. Het is gelukkig niet zover als gisteren, maar toch eigenlijk veel te ver. Morgen moet het anders. Tegen vijven kom ik in mijn hotel dat aan de rand van de stad ligt.
Nee, háár heb ik vandaag niet meer gehoord...

  • 31 Mei 2016 - 19:12

    Anneke:

    Hallo Jaco . Pech dat jij zoveel regen hebt gehad . Ik zit nu in Den Haag ben voor 11 dagen bij mijn moeder . Hoop dat het weer morgen meespeelt en je niet zo nat wordt . Veel succes !!!!!!!!!!

  • 31 Mei 2016 - 19:24

    Hanneke:

    Dit alles klinkt wel erg nat en zielig. Ik hoop dat de avond heel veel goed maakt. Alles goed laten drogen hè anders wordt het morgen toch de voeten in een boterhamzakje. Misschien als lunch brood met Franse tenenkaas?
    dag Hanneke

  • 31 Mei 2016 - 19:33

    Fred:

    Bij het lezen van je verslag werd zelfs mijn I-pad nat! Houd moed, na regen komt ........
    Neem vanavond maar een lekker droog portje met een stukje Hollandse kaas. En morgen gezond weer op! Fred

  • 31 Mei 2016 - 22:15

    Hermien:

    Jammer, geen koekoek vandaag

  • 31 Mei 2016 - 22:19

    Hermien:

    Wat jammer Jaco dat er steeds maar een half bericht van wat ik schrijf geplaatst word

  • 31 Mei 2016 - 22:21

    Hermien:

    ......voor de zoveelste keer weer maar een half bericht geplaatst, super jammer, heb t al 2x getypt, snap er niks van

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jaco

Ik loop als pelgrim naar Rome, een wens die ik al 20 jaar koester, geïnspireerd door Rein Bloem, "De weg der wonderen", 1998, en later door Dick de Boer, "Emo's Reis", 2011, samen met de populaire versie "Emo's Labyrint". Voor Henny

Actief sinds 06 April 2016
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 30710

Voorgaande reizen:

14 April 2016 - 31 Juli 2016

De Weg is het Doel

Landen bezocht: