Dag 85: Een warme dag langs de weg - Reisverslag uit Aulla, Italië van Jaco Robijn - WaarBenJij.nu Dag 85: Een warme dag langs de weg - Reisverslag uit Aulla, Italië van Jaco Robijn - WaarBenJij.nu

Dag 85: Een warme dag langs de weg

Door: Jaco

Blijf op de hoogte en volg Jaco

07 Juli 2016 | Italië, Aulla

do 7juli
Om 5u eruit en eerst een app met ingesproken tekst naar Mimi en Gerard in Breda gestuurd, want ik vind het heel erg jammer dat ik niet op hun 60jarig huwelijksfeest kan zijn!

Dan weer op weg. We besluiten langs de weg te lopen. Geen leuke wandeling, maar gezien gister toch wel beter, het scheelt nogal wat km.
Je wordt langzamerhand murf door dat autoverkeer, niet echt druk, maar je moet erg opletten. Het wordt steeds warmer, we komen nu steeds meer uit het gebergte, richting de kust. Plaatsen worden toeristisch en drukker.
Het is een kwestie van doorlopen en niet verder denken. Niet leuk, maar we moeten even doorbijten.
In Aulla blijkt de Abazzia (abdij) pas om 3u open te gaan. We drinken (acquamenta) en eten nog wat en lopen dan naar de rivier de Magra. Damian en Stefania gaan nog wel even het water in, ik hou alleen mijn voeten nat. Het is het heetst van de dag en mijn huid heeft nog geen zon gezien, afgezien van kuiten en onderarmen.

Bij de abdij eerst inschrijven en douchen, dan inkopen doen, we gaan weer zelf eten klaarmaken. Er is nu ook een Belg, hij loopt de Assisi-route en nog een Italiaan bijgekomen. Het zal warm worden vannacht, met elkaar op één kamer. Alleen Stefania heeft een eigen kamer.
Damian en ik slaan vlees en groenten in en ook een fles wijn. Ondertussen is Stefania nog weer gaan zwemmen.
Terug, genieten we met z'n drieën van een heerlijke maaltijd, heel ontspannen. Ja, we hebben het echt gezellig met elkaar! We maken grappen, kletsen natuurlijk veel Italiaans, maar ook Engels.
Ik merk steeds meer dat we beter en gemakkelijker met elkaar omgaan. We hebben eigenlijk gewoon vaak lol. De andere twee vragen of ik morgen doorloop met hen naar Avenza, ca 30km! Ik had eerder aangegeven dat ik wat korter wilde lopen, bijv. tot Sarzana (18km). Ik weet het nog niet.
Het is erg vervelend dat in veel ostelli geen WiFi aanwezig is! Hier dus ook niet!