Dag 40: Dole(nd) - Reisverslag uit Dole, Frankrijk van Jaco Robijn - WaarBenJij.nu Dag 40: Dole(nd) - Reisverslag uit Dole, Frankrijk van Jaco Robijn - WaarBenJij.nu

Dag 40: Dole(nd)

Door: Jaco

Blijf op de hoogte en volg Jaco

23 Mei 2016 | Frankrijk, Dole

ma 23mei
De tocht gaat door bossen met modderige paden en grote plassen op het pad, zelfs een beekje kruist m'n weg. Toch loop ik goed door, zelfs het klimmen over deze paden gaat goed, geen last van mijn knie.
En na de klim ligt de beloning klaar: afdalen! Maar soms zou je de afdaling liever andersom gedaan hebben...
Ik zie ineens allemaal Compostela-bordjes, hier loopt ook een Compostela-route! En de jongens (en meisjes) uit Compostela hebben flink hun best gedaan. Ik blijf de Jacobsroute volgen. In de bossen heb ik mijn gps al zoveel gebruikt (al die zijpaden) dat mijn mobiel aardig leegraakt.

Dole is groot met een klein, oud centrum op een hoge rots boven de Doubs. Het ligt prachtig. Eerst even naar m'n hotel, dan het centrum in. Dole verbaast me, ik heb nooit gedacht dat het zo'n mooi middeleeuws centrum had met steile, nauwe straatjes. Het is er, ondanks de lichte regen, gezellig. Veel authentieker dan Gray. De Cathédrale is groot en rijst op naar de hemel, overal bovenuit torenend. Ik ga morgen om een stempel vragen, het secretariaat van de Paroisse is nu dicht.
Morgen heb ik tijd, de Auberge in Chaussin gaat pas om 17h open.

Tags: Authentiek, doubs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jaco

Ik loop als pelgrim naar Rome, een wens die ik al 20 jaar koester, geïnspireerd door Rein Bloem, "De weg der wonderen", 1998, en later door Dick de Boer, "Emo's Reis", 2011, samen met de populaire versie "Emo's Labyrint". Voor Henny

Actief sinds 06 April 2016
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 30778

Voorgaande reizen:

14 April 2016 - 31 Juli 2016

De Weg is het Doel

Landen bezocht: