Dag 89: Een afscheid, kerken en niets doen - Reisverslag uit Lucca, Italië van Jaco Robijn - WaarBenJij.nu Dag 89: Een afscheid, kerken en niets doen - Reisverslag uit Lucca, Italië van Jaco Robijn - WaarBenJij.nu

Dag 89: Een afscheid, kerken en niets doen

Door: Jaco

Blijf op de hoogte en volg Jaco

11 Juli 2016 | Italië, Lucca

ma 11juli
Tegelijk met Damian sta ik ook op. We gaan gezamenlijk ontbijten. Een jeugdherberg echter, begint pas minstens een uur later dan de doorsnee pelgrim. Gelukkig krijgen we een geïmproviseerd pakketje mee. Wel drinken we nog caffè e tè aan de bar. We praten nog wat. Het is voor een ieder een moeilijk moment.
Het afscheid nadert, maar eerst nog een foto, zeg ik. Daarna de omhelzingen, het uitzwaaien en weg zijn ze, de hoek om. Het voelt toch even anders, ik ben weer alleen, solo.
Ik neem eerst nog wat meer ontbijt, daarna naar de San Michele, waar Hen en ik 3 jaar geleden vanachter een koffie een tijdje naar de prachtige gevel hebben zitten kijken, pronkstuk van de Pisaanse bouwkunst.
Vlakbij is het huis waar Giacomo Puccini is geboren.

Dan naar de Duomo, die juist van binnen veel mooier is, maar de gevel mag er ook zijn! In een zijkapel van de Duomo besefte ik plotseling daar met Hen te zijn geweest. Het besef daar samen gestaan, gelopen te hebben...Ik heb tenslotte nog even in het museum gekeken.
's Avonds in de tuin van de jeugdherberg een biertje gedronken en daarna heerlijk gegeten. Verder rust genomen en nu nog even geappt met Angela. Ik ga nu naar bed. Morgen naar Altopascio.

Tags: Lucca, afscheid