Dag 100: Tufo (tufsteen) - Reisverslag uit Vetralla, Italië van Jaco Robijn - WaarBenJij.nu Dag 100: Tufo (tufsteen) - Reisverslag uit Vetralla, Italië van Jaco Robijn - WaarBenJij.nu

Dag 100: Tufo (tufsteen)

Door: Jaco

Blijf op de hoogte en volg Jaco

24 Juli 2016 | Italië, Vetralla

vr 22juli
Het is wel duidelijk dat ik mijn eigen tempo niet kan bijhouden en al aardig achterloop met m'n blogs.
We doen rustig aan, gisteren een lange dag, we waren pas tegen achten 's avonds bij ons ostello, bij de Capucijners. Ik heb nu uitgeslapen tot half zeven. En met zo'n groep duurt het dan weer tweemaal zolang voor iedereen startklaar is.
Omdat we het oude centrum van Viterbo nog niet gezien hebben, loop ik met Stef en Francesca eerst naar de middeleeuwse binnenstad, intiem, met nauwe straatjes en kleine pleintjes.
Het oude centrum ligt hoog boven de benedenstad en op de top ligt het Casa dei Papi, een castello met een prachtig Renaissanceplein. Hier heb je een groots uitzicht over de omgeving.

We vinden een bar waar we kunnen ontbijten, de anderen komen er ook heen. Daarna gaan we op weg, dalen af naar beneden en zoeken de aanwijzingen van de VF.
Bij een splitsing zijn er twee mogelijkheden: de officiële route of een mooie, maar langere weg. Een voorbij komende Italiaanse camper biedt uitkomst, het wordt dus de lange weg! Het blijkt een prachtige weg te zijn, tussen hoog oprijzende tufowanden (alles is hier vulkanisch) door, een magische weg, net alsof je door een sprookjeslandschap loopt.
Het is een voorproefje, blijkt de volgende dag. Af en toe hebben we nog uitzicht op het meer, maar ook dat laten we als goede pelgrims achter ons. Voor een pelgrim is er maar één gedachte: vooruit! Mijn goede fee heeft daar dan wel een kanttekening bij: dat hangt dan wel af van welke kant je opkijkt.
We komen in Vetralla aan. 's Avonds op het terras tegenover ons ostello geef ik nog een rondje voor mijn echte 100 dagen. Onder aanvoering van Fabrizio ook een paar grappa's gedronken, jazeker, het is gezellig!
Morgen naar Sutri.

  • 24 Juli 2016 - 09:07

    Hermien:

    Goeiemorgen Jaco, wat een erg leuk stukje op youtube en wat spreek je goed Italiaans, tenminste..dat denk ik, ik versta er niks van hihi. Je ziet wel hoe warm t was.
    Het zal misschien wel een heel dubbel gevoel geven als je op je eindbestemming bent, je reis zit er dan op, een hele ervaring rijker.
    Succes weer verder op je reis.
    Lieve groet van Hermien

  • 24 Juli 2016 - 12:22

    Johan:

    Jouw mooie ervaring op de veerboot taxi is dus ook op tv vastgelegd. Je Italiaans is ook stukken beter dan dat van mij hoor!
    Nu nog de laatste loodjes, succes!

  • 24 Juli 2016 - 18:09

    Els:

    Gefeliciteerd met je 100e! Groeten uit een tropisch warm Uppsala

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jaco

Ik loop als pelgrim naar Rome, een wens die ik al 20 jaar koester, geïnspireerd door Rein Bloem, "De weg der wonderen", 1998, en later door Dick de Boer, "Emo's Reis", 2011, samen met de populaire versie "Emo's Labyrint". Voor Henny

Actief sinds 06 April 2016
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 30745

Voorgaande reizen:

14 April 2016 - 31 Juli 2016

De Weg is het Doel

Landen bezocht: