Dag 102: Gewoon doorlopen - Reisverslag uit Campagnano di Roma, Italië van Jaco Robijn - WaarBenJij.nu Dag 102: Gewoon doorlopen - Reisverslag uit Campagnano di Roma, Italië van Jaco Robijn - WaarBenJij.nu

Dag 102: Gewoon doorlopen

Door: Jaco

Blijf op de hoogte en volg Jaco

26 Juli 2016 | Italië, Campagnano di Roma

zo 24juli
Vroeg op stap met z'n zessen. De afstand is niet zo groot, dus moet het allemaal gemakkelijk gaan. Met een groepje lopen betekent extra tijd nemen. Dat geldt zeker voor Italianen, zoals Stef, Francesca, Fabrizio en Dominiano. Anne, een Duitse en ik hebben daar wel eens moeite mee. Eindeloze discussies of je naar links of naar rechts moet. Het lijkt dan meer te gaan om het discussiëren, het praten dan om het probleem zelf!
Daarnaast de tijd die je besteedt aan met elkaar praten en samen iets doen, kortom, ik kom niet meer aan m'n blog toe, vandaar die lege bladzijden... Ook het gebrek aan WiFi betekent geen foto's. Het komt nog allemaal wel. Stef heeft een aparte fles menta gekocht, en samen met een fles koud water levert dat heerlijke acquamenta op. Ik kan prima met de groep 20/30ers overweg. Een gezellige, leuke groep is het!

De omgeving biedt hier niet zoveel, we lopen door en zien hoog boven ons Campagnano opdoemen. De toegangsweg is bijzonder steil, vroeger moet het een onneembaar stadje zijn geweest. Nu ben ik als eerste (!) boven. We vinden na een hele tijd zoeken ons ostello, erg simpel. Er arriveert ook nog een groep van meer dan dertig italiani! Gelukkig slapen ze apart. Schuin tegenover het ostello is een goedkoop restaurant waar we een pelgrimsmenu kunnen krijgen voor 9€. 's Avonds laat haalt Fabrizio nog ijs in het centrum! Heerlijk. Doodmoe val ik in slaap. Morgen naar La Storta, een soort banlieue van Roma.