Dag 42: Het verdriet van Frankrijk - Reisverslag uit Chaumergy, Frankrijk van Jaco Robijn - WaarBenJij.nu Dag 42: Het verdriet van Frankrijk - Reisverslag uit Chaumergy, Frankrijk van Jaco Robijn - WaarBenJij.nu

Dag 42: Het verdriet van Frankrijk

Door: Jaco

Blijf op de hoogte en volg Jaco

25 Mei 2016 | Frankrijk, Chaumergy

wo 25mei
Op deze dag ben ik al weer 6 weken onderweg! De tijd gaat veel sneller dan ik loop.. Ik vertrek op mijn gemak uit de Auberge, ik heb vandaag tijd zat. De zon schijnt al, het wordt vast een mooie dag. Vandaag loop ik alleen langs de weg, geen bospaden of onverharde wegen. Zeg maar: witte weggetjes. Als het niet anders kan, wordt het ook geel. In een dorpje groet een man in z'n tuin mij. Hij vraagt waar ik vandaan kom en waarnaartoe? Hij is een aantal jaren geleden (ook) naar Compostela gelopen en vindt het heel wat dat ik uit Holland kom gelopen. (Nou ja, in 6 weken dan.) Hij vertelt dat hij met z'n vrouw volgende week van Vezelay naar St. Jean Pied de Port (aan de voet van de Pyreneeën) gaat lopen. Hij wenst me bon courage en bonne route! Ik hem ook.
Tussen de middag lunch ik in het gras in het zonnetje, al aardig warm! Doe even mijn ogen dicht. Weer op weg nader ik een klein dorpje. Zo te lezen is het een droevig dorpje... Maar kennelijk toch ook met vrolijke mensen. Een man is bezig het mos van z'n tuinmuurtje weg te poetsen. Hij vraagt 'ca va?'. Ik vertel 'm waar ik naartoe ga en vandaan kom en dat het met dit mooie weer best fijn is om te lopen. Hij vraagt hoe ik dat dan allemaal doe met overnachting e.d.. Hij vindt het een zware tocht en vraagt of ik drinken heb, of ik een biertje wil.. Ik schiet in de lach, dat lijkt me niet handig. Ik bedank hem en ('krijgsolifant=') krijg nog een schouderklopje mee. Al vroeg kom ik aan bij les Marronniers, het hotelletje in Chaumergy. Er wacht me een verrassing, een kamer met eigen bad, dat wordt weken! Eerst kleren wassen en ophangen, zal morgen wel droog zijn, dan languit in de Kuip. Ik ben lang bezig met het vinden van slaapgelegenheid in Lons, waar ik morgen naartoe ga. Al mijn pogingen om via mail en telefoon onderdak te vinden bij de protestantse en katholieke parochies in Lons mislukken. Geen gehoor of niets beschikbaar hebben. Ik probeer maar weer een hotel, dat lukt. Misschien dat ik binnenkort ook iets over honden schrijf, de Franse dan..., over de Hollandse heb ik geen mening.

  • 25 Mei 2016 - 21:27

    Johan:

    Pleure.....mooi verhaal weer. Maar wat zijn krijgsolifanten?

  • 25 Mei 2016 - 22:23

    Denise :

    Lieve Jaco, alweer 6 weken ruim onderweg! Enne, ben ook benieuwd wat krijgsolifanten zijn. Is het misschien ook al ondertussen in je gedachten opgekomen om je blog uit te gaan geven? Je schrijft zo mooi en ik kan me voorstellen dat het inspiratie geeft aan anderen.
    Liefs en succes op je weg.

  • 26 Mei 2016 - 16:53

    Gert :

    Ha die Jaco!

    Nu even op deze wijze contact met jou.

    Met veel interesse volgen we je ondanks onze dagelijkse activiteiten en beslommeringen hier.
    Ook vandaag.
    De reactie op de aan jou gestelde roepen uiteraard weer vragen op. Wie weet...

    Vandaag las een artikel van journaliste Sanne van der Kolk. Dit naar aanleiding van haar pelgrimstocht op het Japanse eiland Shikoku (88 tempelroute).

    Zij citeert de uitspraak van Nietschze: "Alleen wat onder het lopen is bedacht heeft waarde". En je hebt nog vele mooie wandeldagen voor de boeg!

    Hart groet van ons!

Tags: Verdriet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jaco

Ik loop als pelgrim naar Rome, een wens die ik al 20 jaar koester, geïnspireerd door Rein Bloem, "De weg der wonderen", 1998, en later door Dick de Boer, "Emo's Reis", 2011, samen met de populaire versie "Emo's Labyrint". Voor Henny

Actief sinds 06 April 2016
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 30788

Voorgaande reizen:

14 April 2016 - 31 Juli 2016

De Weg is het Doel

Landen bezocht: